VI HAR FLYTTAT TILL EN ANNAN SIDA OCH FR.O.M IDAG HITTAR NI VÅR BLOGG HÄR:

lisashundblogg.weebly.com

söndag 4 april 2010

HÄRLIG PÅSK!!!

Bringsjöbergs loft och bastu och storstugan

JAG HAR HAFT EN TOPPENPÅSK!!!

Jag började med att på långfredagen följa med RIBE som är min idol, bästa o roligaste lek-kompis samt min läromästare, tydligen är hon även snygg, den gamla "tackan" :-), hon blev Svensk utställningschampion förra veckan. I alla fall...jag följde med henne på simträning på Strömsholm och vem tror ni också simmade !! om inte lilla JAG!!!

kolla här får ni se:-)



Det var kul !Inte världens bästa simstil, men än sen då, jag måste få träna lite mer!
Sedan bar det av till Bringsjöberg, som ligger mitt i finnmarken utanför Ludvika, där träffade jag mattes stora härliga familj och det var ett himla liv men de verkade ha trevlig och kul. Själv fick jag bekanta mig med jaktspanieln Selma som tillhör mattes brors familj...

Hon är väldigt duktig så matte sa att jag skulle se och lära men jag fick inget göra...lite tråkigt men helt ok, hon var jättelydig och jag inser att jag har mycket kvar att lära...
PS. hon blev visst 2:a på unghundsderbyt t.om..,lite impad är man!DS

Även grannen hade barn och barnbarn på besök så jag fick träffa jättesnälla bordercollien Simon (11år!) och en berner Sennen samt en 1-årig liten tax!! Det var kul ..såg ut som värsta hunddagiset en stund där på "Bringan". Det sista vi gjorde innan vi åkte på påskdagen var att Lukas (mattes svåger) fick skjuta två skott medan jag och matte lekte med min låtsaskanin och mina prinskorvar, det var spännande med skott, när jag hörde första skottet ville jag springa till den grönklädde med bössa men när andra skottet föll kollade jag bara upp lite och fortsatte att leka med matte!!
Hej då för den här gången, imorgon är det kurs igen så jag återkommer snart!!
Puss
/Världens bästa Röja!! (matte tycker faktiskt att jag är det:-)

4 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en toppenhelg för både folk och fä! Synd att vi inte kan se filmen från premiärdoppet..

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig påsk ni har haft och kul att Röja får följa med Ribe på simträning :). Passar på att säga grattis till Erica och Ribe för ett välförtjänt Championat!!!

    Ja nu ska jag försöka göra sånt man inte hinner när familjen är hemma, och då tänker jag inte bara på städning... det ska bli extra mkt hundträning också!

    SvaraRadera
  3. Kul att vi var med på Röjas premiärsim :)! Låter som om resten av påsken var minskt lika kul!!

    SvaraRadera
  4. Vad duktig hon var på att simma och ni var duktiga idag också, ser fram emot att se er pussas nästa gång ;-)

    SvaraRadera