VI HAR FLYTTAT TILL EN ANNAN SIDA OCH FR.O.M IDAG HITTAR NI VÅR BLOGG HÄR:

lisashundblogg.weebly.com

torsdag 8 april 2010

Jag är 4månader och har har varit med på jakt-träning!



På bilden Camilla Boquist och hennes Vide.


Hej på er!!


En bild från gårdagen , visst är jag ganska duktig och står fint!!

Inte mycket har hänt sedan sist, matte & jag kämpar på med vår utgångposition på klossen och backa- fritt följ med spänst i steget och kontakt (matte vill att jag ska titta upp på henne , hon tycker det känns tryggare trots allt)). Igår fick jag träffa min bästis Ribe's syster, Loka -det var ganska kul men hon var inte så lekfull.
Lokas matte, Camilla är duktig handler så matte fick lite goda råd om hur hon ska visa mig på utställning....värsta nybörjaren tyckte Camilla att matte betedde sig som:-) Hoppas Camilla kan visa mig så ofta som möjligt man vill ju få en chans att vara så snygg man kan och då vill man inte ha en tafflig matte i andra änden av snöret;-)


Sista rabies sprutan tog jag igår så nu är det bara att vänta
120 dagar på att få ta blodprov och se så att jag bildat antikroppar.
Det blir den 27 augusti, så till Åland kan jag inte åka förrän tidigt i
september men det kan vara fint där då, tror husse.




Idag har jag gått ett litet godisspår i skogen , spännande med riktig skog, känna mossan under tassarna och så alla spännande dofter. Jag hittade allt godis och i slutet hade matte lagt en jätte stor "gummi-and",tokigt värre men den råkade vara den som låg i hennes gamla "jakt-väska". Jag tog den i.a.f. och var väldigt stolt där i skogen, tyvärr hade matte glömt både mobil och kamera förutom rolig leksak som spårslut .

Det var allt för nu.
Puss på er
/Röja

7 kommentarer:

  1. Grattis på 5-månadersdagen o va duktiga ni är att träna på hälsar vi.

    SvaraRadera
  2. Nog för att du är större än vad jag är men du kan väl ändå inte vara en månad äldre?/Lystra

    GRATTIS till min bebbe & min syrra på 4-månadersdagen!!
    Nospussar Vilja & Lystra

    SvaraRadera
  3. tokstollar ni är både Röja o Lisa...om det hade varit 1 april hade vi ju förstått varför ni ville luras men nu vet vi inte riktigt...hahaha... ett gott skratt fick vi i alla fall = ) o Röja...grattis på FYRA månadersdagen!!!

    SvaraRadera
  4. Oj,Oj!! åter igen Helena ...matte är vimsig och virrig;-) Klart det är 4 månader!! Tur att din matte håller ordning på den tokiga matte som jag hamnat hos!!! Grattis syrran på 4-månadersdagen:-)))

    SvaraRadera
  5. Ha ha, välkommen till klubben för vimsiga personer ;-)

    Grattis på 4månadersdagen :-)

    SvaraRadera
  6. Med en sådan sötis som Röja så ställer man ju gärna upp och "handlar"!
    Loka kanske inte var så jätteimpad av henne men det var hennes matte! Så cool, kontaktsökande och full med fart! Detta kommer att bli kul att följa!
    Tack även för idag då apporteringsträning för de vuxna stod på programmet! Röja skötte sig finfint tillsammans med Vide när Röjas matte fick rycka in som kastare och skytt och jag tog hand om båda. Hon var uppmärksam och väldigt intresserad!
    /Camilla

    SvaraRadera
  7. Vad finfin Röja ser ut!! Har inte alls blivit så "mycket" som jag trodde utan är ju elegant!! Vad skoj med jaktträning!! Och så duktig hon är på filmerna du lägger ut *mera mera*!! Stolt kennelmamma!! Annica

    SvaraRadera