VI HAR FLYTTAT TILL EN ANNAN SIDA OCH FR.O.M IDAG HITTAR NI VÅR BLOGG HÄR:

lisashundblogg.weebly.com

måndag 29 mars 2010

Valpträff!!




Hej igen!
Igår var jag på min första valpträff hos min "gammel-matte", Annica. På plats från från min kull var "Polly"som bor kvar hos uppfödaren, "Valle" och "Texas" och sedan var de några från en kull som bara är någon månad äldre än oss.
Matte tyckte det var skojigt att se hur mina kullsyskon utvecklats och jag ville ju helst busa med dem men det fick vi inte...(bra, tyckte matte, FNYS!)Matte glömde kameran men fotade lite med mobilen, ganska sunkiga bilder men de får duga!

Vi fick göra enkla inkallningsövningar , alla var jätteduktiga!! Sedan fick vi gå i zick-zack runt varandra men det var jag och matte inget vidare på, jag har nästan aldrig koppel:-) De övriga skötte sig fint även om det var svårt för dem också att behärska sig och hålla kontakt med matte/husse.
Sedan visade Annica oss hur vi ska lära oss "sitta" på visselpipa och hur vi kan träna "omvänt lockande" för att få oss koncentrerade och lära oss att det lönar sig att inte alltid kasta oss över vad vi vill ha förrän vi avstår och helst tar kontakt med matte/husse!

Vi avlutade där, klokt av "gammel-matte" för då var i alla fall mitt huvud fullproppat och jag var på "Röjarhumör" d.v.s helt knasig:)
Till sist bilen för mig-skönt och fika med hundsnack för matte , trevligt och gott!!


Här är "Texas" Ryegate's Born To Be wild, som nästan hamnade hos min matte istället för mig, tur att hon valde mig!!




Här är "Valle" en av mina av mina bruna brorsor

6 kommentarer:

  1. Låter som ni hade kul på valpträffen! Det där med koncentration är svårt tycker jag oxå :).

    SvaraRadera
  2. TACK för uppdatering om hur ni hade det på valpträffen!! Vi kunde ju tyvärr inte komma eftersom både Karin och jag hade obligatorisk helgträff på vår kurs på Linköpings universitet :-( Riktigt fina bilder blev det ju med mobilen! Kram

    SvaraRadera
  3. Rolig valpträff ni verkar ha haft! Vi får hoppas det blir någon mer innan de vuxit sig allt för stora. Men det går fort nu!

    SvaraRadera
  4. Härligt med uppdatering Lisa! Hoppas vi kan få till en träff ganska snart. Har fått datum för FART-träff, ska lägga ut det snarast på bloggen för nu funkar datorn! Annica

    SvaraRadera
  5. GLAD PÅSK! Önskar mamsen, syrran och resten av Holmstorps!

    SvaraRadera
  6. Glad Påsk önskar syster yster :-) Ses snart!

    SvaraRadera