VI HAR FLYTTAT TILL EN ANNAN SIDA OCH FR.O.M IDAG HITTAR NI VÅR BLOGG HÄR:

lisashundblogg.weebly.com

onsdag 17 mars 2010

Vilsta, nytt färdmedel, EBK och kråka


Idag tog matte fram något mycket spännande, jag fick först apportera i tvättstugan, när det gick bra fick jag springa och hämta kråkan ute. Där var jag riktigt duktig tyckte matte, helst ville jag ju ha den för mig själv och undersöka den ordentligt men matte störde mig hela tiden och jag blir så nyfiken på vad hon pysslar med och vill så gärna visa mina trofeér att jag glömmer mig och springer rakt in i hennes famn -:)


Vid Vilsta raststuga tränade vi lite lek i annan miljö, backa-fritt följ fick hälsa på trevligt folk och sedan satt vi och njöt av den underbara vårsolen! På kvällen hade matte en idé om att rota fram Annas terrängsulky som jag skulle sitta i så att matte kunde gå långprommis med Erika och Ribe, det var faktiskt helt ok att sitta i den:-)
Till sist, i måndags var vi för första gången på EBK, jag fick bara gå kort prommis i skogen medans Ribe fick göra massor med skoj på plan. Nyttigt påstår matte - FNYS!, säger jag bara......

6 kommentarer:

  1. Röja var jätteduktig och såå söt när hon satt i sulkyn, och lika duktig när hon apporterade kråkan på prommenaden :)!

    SvaraRadera
  2. Så himla kul att du fått en Flatte igen o träna med. Det är du värd.
    Vi måste ses när alla snödrivor försvunnit, nu är det iskanor i våra labyrinter efter snöslungan.

    Röja behöver nog träffa några beige tjejer med lugg eller?
    Kram o Lycka till!
    PS: känner igen sulkyn.............Bibbi, Tova o Smilla(Smillebull)

    SvaraRadera
  3. Vilken bra vagn, nu blev man ju lite avundsjuk, kan vi stoppa båda i tror du? :-) Söta Röja men inte med kråkor i munnen, det är äckligt, tur man inte har en apportör! (hoppas jag!) Vi måste ses snart igen förresten, ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa,
    Kul att du har börjat blogga! Hittade hit via Annica. Spännande med kråkan. Har inte provat något vilt på Miso ännu. Jag tänkte ta hjälp av Helena. Det där med jaktträning är ju så nytt för mig. (Har dessutom dåligt med kråkor i frysen :-)

    Vi ses på söndag!

    hls Karin & Co

    SvaraRadera
  5. Jag lägger upp en länk till dig så att det blir lättare att hitta hit, hoppas det är ok :-)

    SvaraRadera
  6. Hurra Lisa, äntligen blogg!!! Så kul få följa dig och Röja ;-) Jag länkar också om jag får..
    Annica

    SvaraRadera